Květnové Třeboňsko na kole podle jabloneckých Přátel přírody

Do Třeboně jsme se vrátili po sedmnácti letech. Tehdy jsme byli ubytování v kempu v chatkách, tentokrát jsme spali v penzionu v Třeboni. Náš pětidenní cyklistický zájezd proběhl v termínu 10. - 14. května 2017 a pod vedením Dáši Jotovové se ho zúčastnilo 39 nadšených cyklistů.

Při nakládání kol večer před odjezdem byly 4 °C a občas padaly krupky sněhu. Předpověď počasí nebyla nijak příznivá, ale přesto jsme se ráno plni očekávání vydali na cestu autobusem do Strmilova. Vyložili jsme kola, pořádně se oblékli a vyjeli. Jeli jsme krajinou rybníků, kolem rybníku Hejtman a Ratmírovského rybníka. V Jindřichově Hradci jsme se zastavili, občerstvili se a podívali na některé zajímavosti města, např. zde probíhá patnáctý poledník. Pokračovali jsme kolem barokního loveckého zámku  Jemčina do Novosedel nad Nežárkou a k rybníku Rožmberk. Na hrázi jsme obdivovali obrovskou rozlohu největšího rybníku v Čechách s plochou 1000 ha. Vybudoval ho v 16.st. Jakub Krčín z Jelčan. Dodnes je výlov tohoto rybníka velkou událostí.  Z hráze se někteří vydali zkratkou po turistické značce a dost toho litovali. Ti, kteří jeli delší trasu po cyklostezce, si užili a pěkně se svezli. Počasí se odpoledne zlepšilo, všichni dojeli v pořádku na ubytování. Tam už nás čekaly vytopené  a čisté pokoje.  Po ubytování jsme se šli podívat do města a na večeři do blízkých restaurací.

Druhý den jsme jeli na kolech do Českých Budějovic. Cesta byla dobře značená, trochu kopců jsme zdolali velmi rychle a na oběd jsme byli ve městě. Zpáteční cesta byla náročná na orientaci, trasa byla vyznačena v mapě, ale ne na silnicích. Někteří najeli o pár kilometrů navíc při hledání cesty, ale večer jsme byli všichni v penzionu. Počasí bylo pěkné, i večer bylo teplo, takže jsme poseděli na dvorku a zahrádce až do tmy.

Na pátek byla předpověď deště a také byli všichni trochu unaveni, rozhodli jsme se tedy pro zámkovou variantu. Jeli jsme autobusem na Hlubokou a  prohlédli si nejnavštěvovanější zámek v ČR. Prošli jsme nádherný park a někteří došli až do zámku Ohrada a do zdejšího ZOO a národního zemědělského muzea. Počasí vydrželo, takže jsme po návratu do penzionu nasedli na kola a objeli alespoň rybník Svět, částečně po cyklostezce, částečně po naučné stezce. Ještě zbyl čas na návštěvu našeho ubytování v roce 2001 u Opatovického rybníka a konstatování, že za těch 17 let se nic nezměnilo.

Další den za krásného slunečného počasí jsme jeli okruh po Třeboňsku, nejprve k Vitmanovským rybníkům. Zajeli jsme k místu, odkud jsme mohli pozorovat kolonii kormoránů. Pokračovali jame do Stříbrce a do Stráže nad Nežárkou, městu, spojenému se jménem Emy Destinové. Dojeli jsme i k jejímu pomníku v lese. Ve Staňkově u rybníka jsme si dali k obědu grilované ryby a přečkali bouřku s deštěm pěkně pod střechou. Jeli jsme na Majdalenu a kolem Zlaté stoky a Opatovického rybníka do Třeboně. Večer jsme se rozloučili s městem, prošli si znovu centrum, zámek a park i Bertiny lázně.

V neděli ráno jsme vyjeli na kolech kolem Rožmberka k rybníkům s poetickými názvy-Víra, Naděje, Láska a dalším. Zastavili jsme ve Veselí nad Lužnicí, zde jsme také před lety bydleli na cyklozájezdu. Jen kousek to bylo do Soběslavi, kde jsme objevili zastrčenou hospodu se zahrádkou a dobře se najedli. Cíl byl v Plané nad Lužnicí, ale ten poslední úsek byl hodně kopcovatý. Všichni dojeli k autobusu, naložili jsme kola a odjeli domů plni dojmů z překrásné krajiny Třeboňsko. Už s těšíme na pobyt v červnu  s další partou cyklistů i pěších.

Chcete příště vyjet s námi? Kontaktujte spolek Přátelé přírody Jablonec nad Nisou, z. s. Rádi vás vezmeme s sebou!

uživatelský obsah - vždy jako první článek - NEMAZAT!!!

----socialní ikony----

Friends of Nature Czechia

Naturfreunde Tschechien

int(2)

Aktuality

• Zvonečník: Na skládku, nebo do spalovny?

5.4.2024

Spalovna Odpad na skládky místo do spaloven? Již ve středu 10. dubna dopoledne pořádáme debatu v malešické spalovně odpadů k otázkám odpadů končících zbytečně na skládkách a ne ve spalovnách. Bohužel u řady obcí je dosud koncovka zbytkového směsného odpadu jen na skládkách! Řeší se také složité zálohování dokonce kovových obalů, přitom například ocelové plechovky a konzervy ve směsném odpadu při končení ve spalovnách lze bezproblémově recyklovat (vytáhnout magnety z popela). Spalovny bývají různě legislativně a ekonomicky znevýhodňovány a zlí jazykové snadno mohou konstatovat, že skládky přeci potřebuje fond životního prostředí a jsou pro obce i levnější. Věříme, že po dlouhé době zákopů ekologů a technologů se může ledacos pohnout.Více na:https://www.klimazmeny.cz/news/odpad-na-skladky-misto-do-spaloven/

• Jablonec nad Nisou: Pozvánka na Mezinárodní turistický pochod

10.3.2024

Pesi_turistika-150x150

Na stránce „Akce 2024“ jsme zveřejnili pozvánku na náš Mezinárodní turistický pochod, který se bude konat v sobotu 27. dubna. Zváni jsou naši členové i veřejnost všeho věku!

• Jablonec nad Nisou: Zveme vás na naše Čtvrteční výlety

10.3.2024

TuristikaaV březnu a dubnu se každý čtvrtek koná výlet s kratší či delší trasou, vždy vedený prověřeným průvodcem z našich řad. Rozpis termínů a tras najdete na stránce Akce 2024. Výlety jsou otevřeny i nečlenům z řad veřejnosti.