Květnové Třeboňsko na kole podle jabloneckých Přátel přírody

Do Třeboně jsme se vrátili po sedmnácti letech. Tehdy jsme byli ubytování v kempu v chatkách, tentokrát jsme spali v penzionu v Třeboni. Náš pětidenní cyklistický zájezd proběhl v termínu 10. - 14. května 2017 a pod vedením Dáši Jotovové se ho zúčastnilo 39 nadšených cyklistů.

Při nakládání kol večer před odjezdem byly 4 °C a občas padaly krupky sněhu. Předpověď počasí nebyla nijak příznivá, ale přesto jsme se ráno plni očekávání vydali na cestu autobusem do Strmilova. Vyložili jsme kola, pořádně se oblékli a vyjeli. Jeli jsme krajinou rybníků, kolem rybníku Hejtman a Ratmírovského rybníka. V Jindřichově Hradci jsme se zastavili, občerstvili se a podívali na některé zajímavosti města, např. zde probíhá patnáctý poledník. Pokračovali jsme kolem barokního loveckého zámku  Jemčina do Novosedel nad Nežárkou a k rybníku Rožmberk. Na hrázi jsme obdivovali obrovskou rozlohu největšího rybníku v Čechách s plochou 1000 ha. Vybudoval ho v 16.st. Jakub Krčín z Jelčan. Dodnes je výlov tohoto rybníka velkou událostí.  Z hráze se někteří vydali zkratkou po turistické značce a dost toho litovali. Ti, kteří jeli delší trasu po cyklostezce, si užili a pěkně se svezli. Počasí se odpoledne zlepšilo, všichni dojeli v pořádku na ubytování. Tam už nás čekaly vytopené  a čisté pokoje.  Po ubytování jsme se šli podívat do města a na večeři do blízkých restaurací.

Druhý den jsme jeli na kolech do Českých Budějovic. Cesta byla dobře značená, trochu kopců jsme zdolali velmi rychle a na oběd jsme byli ve městě. Zpáteční cesta byla náročná na orientaci, trasa byla vyznačena v mapě, ale ne na silnicích. Někteří najeli o pár kilometrů navíc při hledání cesty, ale večer jsme byli všichni v penzionu. Počasí bylo pěkné, i večer bylo teplo, takže jsme poseděli na dvorku a zahrádce až do tmy.

Na pátek byla předpověď deště a také byli všichni trochu unaveni, rozhodli jsme se tedy pro zámkovou variantu. Jeli jsme autobusem na Hlubokou a  prohlédli si nejnavštěvovanější zámek v ČR. Prošli jsme nádherný park a někteří došli až do zámku Ohrada a do zdejšího ZOO a národního zemědělského muzea. Počasí vydrželo, takže jsme po návratu do penzionu nasedli na kola a objeli alespoň rybník Svět, částečně po cyklostezce, částečně po naučné stezce. Ještě zbyl čas na návštěvu našeho ubytování v roce 2001 u Opatovického rybníka a konstatování, že za těch 17 let se nic nezměnilo.

Další den za krásného slunečného počasí jsme jeli okruh po Třeboňsku, nejprve k Vitmanovským rybníkům. Zajeli jsme k místu, odkud jsme mohli pozorovat kolonii kormoránů. Pokračovali jame do Stříbrce a do Stráže nad Nežárkou, městu, spojenému se jménem Emy Destinové. Dojeli jsme i k jejímu pomníku v lese. Ve Staňkově u rybníka jsme si dali k obědu grilované ryby a přečkali bouřku s deštěm pěkně pod střechou. Jeli jsme na Majdalenu a kolem Zlaté stoky a Opatovického rybníka do Třeboně. Večer jsme se rozloučili s městem, prošli si znovu centrum, zámek a park i Bertiny lázně.

V neděli ráno jsme vyjeli na kolech kolem Rožmberka k rybníkům s poetickými názvy-Víra, Naděje, Láska a dalším. Zastavili jsme ve Veselí nad Lužnicí, zde jsme také před lety bydleli na cyklozájezdu. Jen kousek to bylo do Soběslavi, kde jsme objevili zastrčenou hospodu se zahrádkou a dobře se najedli. Cíl byl v Plané nad Lužnicí, ale ten poslední úsek byl hodně kopcovatý. Všichni dojeli k autobusu, naložili jsme kola a odjeli domů plni dojmů z překrásné krajiny Třeboňsko. Už s těšíme na pobyt v červnu  s další partou cyklistů i pěších.

Chcete příště vyjet s námi? Kontaktujte spolek Přátelé přírody Jablonec nad Nisou, z. s. Rádi vás vezmeme s sebou!

uživatelský obsah - vždy jako první článek - NEMAZAT!!!

----socialní ikony----

Friends of Nature Czechia

Naturfreunde Tschechien

Aktuality

• I vy můžete hlasovat v anketě Strom roku

19.6.2017

60994-strom-roku Lidé mohou počínaje čtvrtkem 15. června hlasovat v anketě o Strom roku 2017. Do finále postoupilo 12 stromů z osmi krajů, usilují o postup do evropského kola soutěže. Za pořadatelskou Nadaci Partnerství to v tiskové zprávě uvedla Anna Petříková. Loni anketu vyhrála lípa z Lipky na Chrudimsku.

Za dobu konání ankety navrhli lidé, školy a různé spolky na ocenění už 1270 stromů. Do hlasování se zapojilo více než 616.000 lidí. Je zpoplatněné, čímž se ekologům podařilo vybrat asi 2,5 mil. Kč. Peníze použili na novou výsadbu stromů, obnovu lesů a alejí. Více...

• Svůj svátek, Den pro přírodu, jsme si i letos náležitě užili

7.6.2017

Už potřetí oslavili členové a příznivci spolku Přátelé přírody z. s. svůj svátek, který podle jejich domluvy připadá na sobotu nejbližší 5. červnu, Světovému dni životního prostředí. V sobotu 3. června Přátelé přírody z Olomouce, Jablonce nad Nisou, Liberce, Krnova a Nového Města na Moravě uspořádali veřejně přístupné akce, kterými propagovali zdravé trávení volného času - kde jinde než v přírodě, ať už uvnitř nebo za hranicemi města. Letos byl Den pro přírodu součástí celoevropského Týdne udržitelného rozvoje, k jehož hlavní myšlence se čeští Přátelé přírody také hlásí - totiž že planetu musíme odevzdat svým dětem a vnukům v takovém stavu, v jakém jsme ji dostali.

Přátelé přírody tedy na různých místech Česka oslavili svůj svátek, a každá jejich skupina takovou činností, která je jí nejbližší.

Jak to vypadalo v jednotlivých krajích, zjistíte z dalších řádků a fotek. Více...

• Liberečtí Přátelé přírody navštívili Olomouc. O hezké zážitky se jim postarali tamní kolegové

29.5.2017

Xaaa_1790 Strávit víkend 19. - 21. května v Olomouci mělo v plánu 11 členů liberecké skupiny Přátel přírody. V hanácké metropoli působí skupina Malá liška, jejíž členové se o své hosty hezky postarali.

Jeden z účastníků výletu, Jaromír Petružálek, poděkoval: "Projeli jsme už hodně míst, ale Olomouc nás opravdu uchvátila. Všude kam jsme vkročili jsme se setkali s ochotou, upřímností a pohodou, která tam je. Chci poděkovat za vřelé přijetí všem, kteří s námi trávili svůj volný čas.Více se dozvíte v článku...